בדיקת אקו לב ילדים

בדיקת אקו לב ילדים (אקוקרדיוגרפיה) היא בדיקה אבחנתית העושה שימוש בגלי קול, על מנת לדמות את הלב בזמן אמת. הבדיקה הינה בטוחה ואינה כרוכה בכאב או בסיכון כלשהו.

בדיקת אקו לב ילדים משמשת כדי לאבחן ולהעריך את מבנה הלב, המסתמים, וזרימת הדם בלב אצל הילד. הבדיקה יכולה לתת מענה על שאלות כגון: מהו הגורם לאוושה? שנמצאה בבדיקה של הקרדיולוג, האם יש בעיה במסתמי הלב, סימנים לזיהום, הערכת תפקוד שריר הלב, ועוד. מהתמונות המתקבלות מבדיקת אקו לב ילדים, ניתן למדוד את גודל ארבעת מדורי הלב וכלי הדם הגדולים, להעריך את מידת ההתכווצות של חדרי הלב, מבנה המסתמים ותפקודם.

בדיקת אקו לב ילדים משלבת הערכה של זרימת הדם בלב באמצעות שימוש בדופלר. טכניקה זו מאפשרת למדוד מהירויות וכיוון זרימה להערכת תפקוד מסתמי הלב ועוד.

האם בדיקת אקו לב ילדים דורשת הכנה?

אין צורך בהכנות מיוחדות לבדיקת אקו לב ילדים, מומלץ לבוא בלבוש נוח

כמה זמן אורכת בדיקת אקו לב ילדים?

משך בדיקת אקו לב ילדים משתנה מנבדק לנבדק . משך הזמן הממוצע לבדיקת אקו לב ילדים הוא כ 15-20 דקות. בדיקה הקשה לביצוע, עם ממצאים מרובים בלב, , יכולה להימשך זמן ממושך יותר.

איך נערכת את בדיקת אקו לב לילדים?

בדיקת אקו לב ילדים מתבצעת על ידי טכנולוג רפואי מיומן ומנוסה בזמן הבדיקה הילד שוכב על המיטה. לפני הבדיקה יש להסיר את הבגדים מפלג הגוף העליון של הילד. הטכנולוג הרפואי מניח את המתמר על החזה או הבטן העליונה של הילד, ומשתמש בג'ל אולטראסאונד על בסיס מים. מדבקות אק"ג מוצמדות לגוף הילד בזמן ביצוע בדיקת האקו ומוסרות בתום הבדיקה. התאורה בחדר הבדיקה מעומעמת, כדי לאפשר צפייה טובה יותר בתמונת האולטראסאונד בבדיקת האקו לב לילדים.

בדיקת האקו לב ילדים, נערכת באמצעות גלי הקול אשר אינם מורגשים על ידי הילד ולכן הבדיקה אינה כרוכה בכאב כלשהו. לעתים, תיתכן תחושת לחץ קלה על בית החזהף הנערכת באמצעות המתמר, על מנת לשפר את ההדמיה של הלב. בסיום בדיקת האקו לב לילדים, הטכנולוג הרפואי כותב דיווח מפורט של הממצאים וקרדיולוג ילדים בכיר, מומחה לאקו לב מאשר את הפיענוח בחתימתו.

האם יש סיכון בבדיקת אקו לילדים?

עד כה, לא ידוע על נזק או תופעות לוואי הקשורות בביצוע בדיקת אקו לילדים- דימות של הלב באמצעות אולטראסאונד וגלי קול. בדיקת אקו-לב הינה חיצונית ואינה כרוכה בקרינה מסוכנת כלשהי. בדיקות אקו לב, נמצאות בשימוש רפואי ונפוצות בעולם לאבחון מחלות לב אצל ילדים ומבוגרים מזה עשרות שנים.

כיצד מקבלים את תוצאות אקו לב ילדים?

  • את תוצאות אקו לב ילדים הנערכות באשד, ניתן לקבל כעבור מספר ימים מביצוע הבדיקה, אצל רופא המשפחה/ ילדים, או הרופא המפנה
  • לקבל קישור מאובטח לתוצאות הבדיקה בהודעת טקסט.
  • בדלפק מזכירות מכון אשד.

אשד- המכון הלבבי לבדיקת אקו לב ילדים

אשד המכון הלבבי, הוקם במטרה לספק את האיכות הגבוהה ביותר של טיפול קרדיווסקולרי לתושבי מודיעין-מכבים-רעות ומרכז ישראל. מכון רפואי אשד נוסד בשנת 2022 על ידי רופאים מומחים בקרדיולוגיה פולשנית ואקו לב, ד"ר דוד מרמור ופרופסור שמי קרסו.

למרכז רפואי אשד, שרותי בדיקות קרדיולוגיות וייעוץ קרדיולוגי באופן איכותי, זמין ומאיר פנים.

השירותים באשד המכון הלבבי כוללים: אקו לב למבוגרים ולילדים, בדיקות לב במאמץ, אקו לב במאמץ ויעוצים רפואיים על ידי קרדיולוגים.

באשד המכון הלבבי, מחויבים לנגישות וזמינות מרביים למטופלים, איכות גבוהה ואמינות של הבדיקות הרפואיות אותן אנו מבצעים.

דילוג לתוכן